בניית אתר E-commerce

שוק המכירות באינטרנט נמצא בתאוצה עצומה. בקרוב, על פי קצב ההתקדמות, לחנויות פיזיות וקניונים כבר לא תהיה הצדקת קיום. אם גם אתם הבנתם שהעולם מתקדם לכיוון מכירות באינטרנט, ושזה הוא הפתרון האידאלי בשבילכם, כדאי לכם להתחיל לקבל רקע מסוים על האפשרויות הקיימות בדרך להצלחה.

במה שונה אתר e commerce מאתר רגיל

אתרים רגילים מיועדים בדרך כלל לשיווק עסקים, שיתוף תוכן, שיתוף מידע וכו'. כל תהליך בניית האתר מתבסס על העקרונות הללו וכתוצאה מכך האתר נראה מבחינה חזותית כאתר תדמית של אדם או חברה, או אתר בלוג שמכיל תוכן מעשיר.

אתרים שמוגדרים כחנויות אינטרנטיות מציעים את מרכולתם למכירה דרך פלטפורמה אינטרנטית. לא תמצאו בהם יותר מדי תוכן מעשיר או בלוגים, אלא קטלוגים רבים של מוצרים בהתאם לנפח החנות.

אתר E-Commerce מקבל התייחסות שונה לגמרי מבחינת אופן הצגת התוכן והאמצעים הויזואליים, המבנה ההיררכי שלו ורמת האבטחה. דרך אתר כזה ישנה אפשרות למשתמשים לרכוש מוצרים ולבצע סליקות אשראי שדורשות רמת אבטחה גבוהה יותר מאשר אתר שמשתף בעיקר תוכן.

עקרונות כלליים להקמת חנות אינטרנטית

לפני שאתם מתחילים לחפש פלטפורמה מתאימה לבניית חנות אינטרנטית, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות:

  • מה גודל החנות שלכם וכמה מוצרים אתם עתידים לשווק?
  • האם אתם מכוונים לשוק המקומי (הישראלי) או לשוק העולמי
  • האם תאפשרו רכישה ישירה של מוצרים באתר, או שהרכישה תתבצע רק דרך יצירת קשר?

תשובות לשאלות האלו ימקדו אותכם לקראת הצעדים הבאים שתעשו. לדוגמא, אם יש לכם מספר קטן של מוצרים שלא הולך לגדול משמעותית, יתכן שתמצאו פתרון פשוט וזול. לעומת זאת אם יש לכם מאות או אלפי מוצרים, כנראה שעליכם לבנות מערכת מתוחכמת יותר.

הקמת חנות אינטרנטית יכולה להתבצע בשני אופנים שונים לחלוטין זה מזה. האחד הוא בניית חנות אינטרנטית המבוססת על צד שלישי (כמו אמזון, איביי ודומיהם) והשני הוא בניית חנות פרטית המבוססת על אחת מפלטפורמות הבנייה הקיימות היום.

מערכות עזר לבניית חנות אינטרנטית בשוק העולמי

קיימות מספר מערכות שמקלות משמעותית על הקמת חנות מקוונת. הבולטות שבניהן:

  • מג'נטו
  • שופיפיי
  • ביג קומרס
  • ווקומרס (של וורדפרס)
  • איקומרס של וויקס

בשוק המקומי ישנן מספר מערכות מובילות:

  • קונימבו
  • קיווי
  • אי-שופ

לכל פלטפורמה יש את היחודיות שלה ומומלץ לבדוק היטב לפני שבוחרים בפלטפורמה המועדפת. התמחור בין אחת לשניה שונה. יש מי שגובה תשלום חודשי ויש מי שנותנת חבילת תשלום שנתית. הכל תלוי באופי החנות שלכם.

קידום בגוגל לאתרי e-commerce

ידוע שבלי לקדם את האתר בצורה אורגנית, יהיה קשה לקבל חשיפה איכותית. בשונה משיווק ברשתות החברתיות או בגוגל אד, שבהן ברגע שמפסיקים לממן את הקמפיין החשיפה מפסיקה,
קידום בגוגל הוא השקעה לטווח ארוך. החשיפה שניתן לקבל בעזרת קידום בגוגל היא גדולה ומשמעותית יותר והיא בסופו של דבר המשאבה העיקרית להכנסת לקוחות חדשים לחנות שלכם.

לאחסן את החנות האינטרנטית שלכם

ישנם מספר סוגים שונים של אחסון אתרים. עליכם לבחור את האחסון המתאים ביותר לחנות האינטרנטית שלכם. לשם כך, מומלץ להיעזר בנציגי חברות האחסון שישמחו לספר לכם על הסוגים השונים ולהתאים לכם בדיוק את האחסון הנדרש לכם. בגדול יש מספר סוגים של אחסון בהם: אחסון שיתופי, שרת וירטואלי פרטי, אירוח או שרת ייעודי ואחסון ענן. חשוב מאוד לרכוש שירות אחסון מחברה המספקת גם תמיכה טכנית וכמו כן מחברה שזמינות השרת שלה גבוהה ביותר (כך תוכלו להיות בטוחים שהאתר שלכם יהיה פעיל כל חודש ברמה של 24/7). 

מספר מדרגים:2 דירוג ממוצע:5