אם אתם רוצים לצור קורס דיגיטלי, דעו שמדובר על נכס פסיבי שעשוי לייצר לכם הכנסה קבועה. מה שכן, עליכם לדעת לא רק איך לבנות את הקורס הדיגיטלי, אלא גם איך להשיק ולמכור אותו. המשיכו בקריאה ותוכלו לקבל תשובות לשאלות פופולאריות שסביר להניח שיש לכם בנושא קורסים דיגיטליים. מוכנים? אנחנו מתחילים!
נקודות מהותיות לבניית קורס דיגיטלי
בניית קורס דיגיטלי כוללת התחשבות במספר נקודות בהן:
-נושא הקורס - הקורס צריך להיות בנושא אטרקטיבי, כלומר אתם רוצים שהמשתתפים יבינו שהקורס מועיל עבורם ובכלל מלמד אותם ידע שיש לו ערך שאחר כך הם יוכלו להשתמש בו.
-טכניקת ההדרכה - כאשר משתתפים בקורס דיגיטלי, כל משתתף מקשיב לקורס ונמצא בו לבד. על כן, תוכן הקורס והמפרט של השיעורים, צריך להיות מדויק ולהכיל את ההסברים המתאימים והנכונים. אתם רוצים לבנות קורס דיגיטלי שיבהיר כל מיני נושאים לא ברורים וכמו כן שיענה על שאלות ויספק פתרונות וכל זאת על מנת שלא להשאיר את המשתתפים עם ידע חסר. על כן, מי שמעביר את ההדרכה בקורס, צריך לעשות זאת בצורה זורמת ובהירה ועל כן הטכניקה צריכה להיות לא פחות ממושלמת.
-מיקוד ועשייה - בקורס דיגיטלי קל ללכת לאיבוד ואפשר אפילו לאבד מיקוד וריכוז בתכנים הנלמדים. יש לא מעט מקרים בהם משתתפים, הפסיקו להקשיב לתכנים של הקורס ולא השלימו אותו עד הסוף והדבר לא טוב - לא עבורם ובטח לא עבור מפתח הקורס. על כן, חשוב מאוד שכאשר יוצרים קורס דיגיטלי, נהיה גם בקשר עם המשתתפים ונענה על שאלות אונליין בדף הקורס או נשאיר כתובת מייל אליה יוכלו המשתתפים להפנות שאלות. כך שגם אנחנו כבעלי הקורס, נהיה תמיד בשיתוף פעולה מלא עם המשתתפים. הרי המטרה העיקרית היא משתתפים שילמדו, יצליחו והכי חשוב - שיהיו מרוצים שרכשו את הקורס.
-חווית צפייה והאזנה לקורס - כאשר בונים קורס דיגיטלי, יש לשים לב שהתכנים מועברים כאשר הסאונד הוא ברמה גבוהה וכאשר יש איזון בין סרטונים לבין טקסטים ומצגות. הקול של מי שמעביר את הקורס, צריך להיות ברור ונעים להאזנה. לשם כך, נעזרים במיקרופון איכותי, במצלמה טובה ובתאורה מתאימה. מעבר לכך, אם יש שימוש גם בסרטונים מצולמים, יש לערוך אותם ולחלק למקטעים. אם יש קבצי עבודה שהמשתתפים צריכים להוריד, אז אלו צריכים להיות נגישים וברורים. מבחינת אפשרות הכניסה לקורס, יש לדאוג שהממשק הוא ידידותי ותהליך הרישום יהיה נוח ופשוט.
-שיווק הקורס - אנחנו רוצים לייצר רווחים מהקורס הדיגיטלי ועל כן מחיר הקורס צריך להיות ריווחי. אם נמכור את הקורס בזול, הרי שעל מנת להרוויח ממנו, נצטרך למכור המון יחידות ואז האתגר יהיה עוד יותר מורכב. שיווק הקורס יכול להתבצע בכל מיני דרכים בהן, קידום ממומן בגוגל, קידום ברשתות החברתיות, שיווק במייל ועוד.